protoursnooker.blogg.se

Om bloggen

Kategori: Om bloggen

Hej allihopa!
Mitt namn är André och jag är ett stort snookerfan och varit sådan i ca 10 år. Faktum är att denna vackra sport är mitt största brinnande intresse. Och med det menar jag inte i första hand att utföra den utan snarare att följa proffstouren som pågår nästan året runt. Att se de bästa spelarna i världen briljera vid bordet ger mig stor tillfredsställelse och är något jag kan göra flera timmar om dagen.
      Jag spelar själv biljard och snooker sedan elva år tillbaka. Under alla år av tittande har jag samlat på mig kunskap om regler, taktik, spelare, historia och mycket mer. Tanken med denna blogg är att förmedla mina tankar och kunskap till er läsare om i första hand proffstouren och alla är välkomna att kommentera och vara med och tycka. Jag hoppas och tror att snookerintresset i Sverige är större än vad folk tror och att så många som möjligt vill vara med och läsa och kommentera.
     Bloggen kommer förutom textinlägg bland annat innehålla statistik, länkar, videos från matcher/situationer, en podcast (om jag får ordning på grejerna) och eventuellt ett slags "Fantasy-Snooker" där man har chans att visa sina kunskaper mot andra läsare genom att välja ut sin egen trio av spelare som spelar in poäng till ditt lag beroende på hur de presterar i verkligheten. För dig som är ny till denna sport gratulerar jag dig och länkar enkla regler nere till höger. Hoppas du finner bloggen intressant!
Kommentera inlägget här: